top of page
wooden-gavel-stethoscope-close-up-view.jpg

דיני נזיקין

דיני הנזיקין עוסקים בחיובים לא רצוניים, בעקבות נזק שנגרם לאדם, בין לגופו ובין לרכושו, ובגין הנזק מבקש אותו אדם פיצוי מהמזיק. 

 

משרדנו מתמחה בייצוג בתביעות בגין נזקי רכוש ונזקי גוף מול אנשים פרטיים, חברות ביטוח, ביטוח לאומי, משרד הביטחון, לרבות ייצוג והופעה בבתי המשפט, בתי הדין לעבודה, ובוועדות רפואיות לסוגיהן. 

 

משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם רופאים בכירים ומומחי ביטוח ומלווה את לקוחותיו לאורך כל שלבי ההליך ובמקרה הצורך, מקיים קשר אישי ורציף עם המומחים לצורך מתן הערכות נכות, ייעוץ וחוות דעת רפואיות משפטיות בתחום נזקי הרכוש הגוף, תוך מתן מענה מקצועי ומקיף החל מהשלבים הראשוניים של הטיפול בתביעה ועד סיומה.

 

משרדנו נותן שירותים משפטיים בתחום דיני הנזיקין ומשרד הביטחון:

  • תאונות דרכים 

  • נשיכת כלב

  • מפגעים בטיחותיים ו/או רשלנות

  • תאונות עבודה - ייצוג וליווי מול המוסד לביטוח לאומי ובית הדין לעבודה

  • נזקי רכוש

  • ייצוג מול קצין התגמולים בגין תאונות ומחלות שאירעו עקב ובמהלך השירות בכוחות הביטחון (צה"ל/משטרה/שב"ס וכו')

  • ייצוג נפגעי משרד הביטחון בוועדות רפואיות 

  • ייצוג נפגעי משרד הביטחון בוועדות ערר (בית משפט)

  • פגיעה בפרטיות

ליווי משפטי של עורך דין פוסט טראומה כחלק מתהליך ההחלמה

חוויות טראומטיות מטלטלות מהיסוד את הבסיס היציב עליו אנו בונים את חיינו ומכוננים את תפיסת המציאות שלנו. הדרך להשבת היציבות והחיוניות עשויה להיות ארוכה ודורשת תעצומות נפש אדירות. למרבה הצער, כדי להבטיח שנקבל את הסיוע שאנו ראויים לו, יהיה עלינו לא פעם לעבור על פני לא מעט משוכות. מעבר למחסום הרגשי המובן שעשוי להקשות להתחיל בתהליכי טיפול, ישנה כמובן המשוכה המשפטית.

הדבר מקבל משנה תוקף כשמדובר בטראומה הנובעת מאירועים שהתרחשו בשירות הצבאי או עקב פעולת איבה. משרד הביטחון אינו ממהר להכיר בנפגעי טראומה ולא פעם, יידרש מאבק ארוך כדי לזכות בפיצויים ובסיוע. במובן הזה, עורך הדין שילווה אותנו במסע יכול לקבוע במידה רבה את טווח האפשרויות, את מידת הרווחה שנזכה לה ואת ההצלחות שנוכל לנחול במסע שלנו אל עבר ההחלמה. כאן, נבחן כמה מהדרכים בהן עורך דין פוסט טראומה מלווה נפגעים במסלול החשוב הזה.

טווח רחב של שירותים נלווים

עורך דין נזיקין המתמחה בפוסט טראומה מציע הרבה יותר מייעוץ משפטי וליווי בתביעה. כדי להבטיח את הרווחה שלך, הוא מציע מעטפת שירותים שנועדו לטפח חוסן נפשי והחלמה מקיפה. עורך הדין מסתייע לרוב ביועצים רפואיים המתמחים בטראומה שיוכלו להעניק חוות דעת משפטיות ראויות ולהכיר את הנסיבות הייחודיות שלך לעומק. ייעוץ מקצועי נלווה זה יכול לא פעם לכלול גם הערכות פרטיות שיאפשרו לבחון באופן מדויק איזה טיפול נדרש עבורך ולהבטיח שהוא יגולם בתביעה.

 

לספר מחדש את הסיפור

עורך דין פוסט טראומה נדרש להחזיק בהיכרות מעמיקה עם המורכבויות המשפטיות הכרוכות בנזיקין בעלי אופי פסיכולוגי. לשם כך, הוא לרוב גם בקיא בדינמיקה הפסיכולוגית המאפיינת טראומה ודואג להתעדכן במגמות משפטיות ורפואיות בתחום ובעיקר – בנקודות ההשקה ביניהן. המומחיות הכפולה הזו אינה חשובה רק לתהליך שלך, אלא לאופי הליווי שיאפשר לך לקבל. חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה מטראומה כרוך מהיכולת להעניק מובן לאירועים, לבנות סיפור ברור וקוהרנטי. מיצוי הזכויות שלך מהווה נדבך חשוב מאין כמותו במאמץ הזה. מה שמתחיל כהליך בירוקרטי עשוי להתגלות ככלי מעצים שמאפשר לך להשיב את קולך ואת היכולת שלך להשיב את השליטה לידיים.

לתהליך מיטבי - חשוב לבחור בעורך דין פוסט טראומה קשוב ורגיש

לעתים קרובות, עורכי הדין העוסקים בתחומים אלו פועלים מתוך תחושת שליחות. הם מכירים את הקשיים עמם מתמודדים נפגעי פעולות מבצעיות ופעולות איבה ומשתתפים בשיח הציבורי סביב סוגיה זו. חשוב שנוודא שעורך הדין שלנו אכן ניחן ברגישות הזו. הסיבה לכך היא פשוטה - בליבו של כל ייעוץ משפטי ניצב הקשר האנושי. עורך דין שיכיר את הסיפור שלך היטב ויבין אותך, יוכל גם לתווך את הסיפור שלך באופן משכנע ומעוגן בטיעונים משפטיים. אמפתיה וקשב יאפשרו לך להרגיש בנוח, לדעת שתמיד עומדת לרשותך אוזן קשבת ובו זמנית, להבטיח שהתביעה שלך תתנהל באופן מיטבי. בסופו של יום, המטרה הסופית והמרכזית של כל תהליך כזה, היא להבטיח את הרווחה שלך ולאפשר לך להתחזק ולהתחיל מחדש. הרגישות, הקשב והנכונות לשמור על זמינות גבוהה, הם אלו שיבטיחו שהמטרה הזו תתממש במלואה.

אנו במשרד עורכי הדין שניידר אלכסנדרובסקי מביאים עמנו ידע משפטי רחב היקף והיכרות מעמיקה עם סוגיות מורכבות הקשורות לתביעות פוסט טראומה מול משרד הביטחון. הצוות שלנו זמין עבורך וישמח לסייע לך ברגישות ובמקצועיות בלתי מתפשרת להבטיח שכל הזכויות שלך ימוצו. צרו קשר לתיאום שיחת ייעוץ.

© 2023 כל הזכויות שמורות לשניידר אלכסנדרובסקי משרד עורכי דין

© 2023 כל הזכויות שמורות לשניידר אלכסנדרובסקי משרד עורכי דין

תאונות בעבודה: מי אחראי לפיצויים שלכם?

דמיינו שאתם עובדים בחריצות עבור ארגון, מצייתים לכל כלל ומבצעים את חובותיכם כמיטב יכולתכם. פתאום, מתרחשת תאונה בעבודה ואתם נשארים להתמודד עם פציעות בגופכם, נזק כלכלי וטראומה רגשית. המצב המתואר לעיל הינו מצער ובעולם האידיאלי אף אחד מאיתנו אינו צריך לחוות אותו.

 

עם זאת, לצערנו אנשים רבים מתמודדים עם המציאות שתוארה בכותרת מדי יום. תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אחד ובאחריות המעסיקים בין היתר למנוע הנסיבות שיכולות להוביל להתרחשותה וגם ולפצות עובדים במידה ונפגעו. אבל, מי בדיוק אחראי על הפיצוי שלכם אם תאונה קרתה בעבודה? נצלול לדקויות חובות המעסיק בתאונות עבודה, השפעת רשלנות המעסיק על הפיצויים והבנת זכויות העובדים לפיצויים לאחר תאונת עבודה. מאמר זה יספק תובנות חשובות, וישפוך אור על הרעיון המעורפל לעתים קרובות של אחריות, פיצויים וזכויות בתאונות עבודה.

חובת מעסיק בתאונות עבודה

נוף התעסוקה בנוי סביב הרעיון שלמעסיק יש אחריות לשמור על סביבה בריאה ובטוחה לעובדים. חובה זו אינה רק מוסרית, ובנוסף מהווה נורמה משפטית, אשר הפרתה עלולה להוביל לתוצאות חמורות.

 

סביבת עבודה בטוחה וציוד בטיחות

חשוב להבין, כי כל מעסיק מחויב לספק סביבת עבודה בטוחה ובריאה לעובדיו. ההגדרה של "סביבה בטוחה" יכולה להיות מגוונת, החל מתחנות עבודה המותאמות ארגונומית ועד לאזורי עבודה מאווררים היטב. הפרת תקנות הבטיחות בעבודה לסוגיהן ע"י המעסיק עלולה לגרור עונשים, קנסות ואף מאסר.

יתר על כן, על המעסיק מוטלת חובה לספק ציוד בטיחות הולם דוגמת ביגוד מגן, כפפות בטיחות, קסדות או משקפיים שעה שהעובד מועסק בעבודות הכרוכות בסיכון כגון בנייה, טיפול במכונות כבדות או עבודה בגובה. אי מילוי חובת אספקה של ציוד מגן אישי, יכולה להיחשב לרשלנות מצד המעסיק .

 

הדרכות בטיחות עובדים ובדיקות בטיחות שוטפות

כל העובדים צריכים להיות מאומנים כראוי ובקיאים בנהלי הבטיחות והפרוטוקולים הרלוונטיים לתפקידם. לרבות בטיחות אש, תהליכי עזרה ראשונה, תוכניות פינוי ושימוש בציוד בטיחות. עובדים שאינם מיודעים, לא מאומנים או לא מוכנים לאירוע בטיחות, נוטים יותר להיות מעורבים בתאונות עבודה.

אבן הפינה האחרונה לחובות אלה כוללת בדיקות בטיחות שוטפות ותחזוקה, אשר מבטיחות שכל ציוד הבטיחות נמצא במצב עבודה אופטימלי, הסיכונים לפגיעה ממוזערים ונהלים מיושנים מוחלפים בחדשים ומעודכנים. המקובץ לעיל יכול להוות גורם מניעתי מפני תאונות עבודה פוטנציאליות.

בפועל, חובות המעסיק אינן נוגעות רק למניעת תאונות. סביבת עבודה בטוחה ובריאה יכולה לעלות באופן משמעותי את מורל העובדים, התפוקה ואת שביעות הרצון הכללית בעבודה, כל זאת תוך הפחתת הסיכון וההשפעה של תאונות עבודה

רשלנות מעסיק והשפעתה על גובה הפיצוי של הנפגע בתאונת עבודה

בעולם המורכב של בטיחות בעבודה, לרשלנות המעסיק תפקיד מכריע בקביעת הפיצוי הנפסק לנפגע תאונת עבודה, פן זה דורש הבנה מעמיקה.

הבנת רשלנות המעסיק

רשלנות, כאשר היא קשורה למעסיק, מתייחסת למצב בו המעסיק כשל בחובתו להבטיח סביבת עבודה בטוחה ובריאה. דוגמת אי הקפדה על אספקת אמצעי בטיחות שתגביר הסיכונים מהם ניתן להימנע, עלולה להוביל לתאונת עבודה, מה שיהפוך בסופו של יום את המעסיק לאחראי.

השפעה על הפיצוי

הנקודה המרכזית כאן, הינה כיצד הרשלנות משפיעה על אחריות המעביד ועל הפיצוי הנפסק. היבטים הנבחנים בעת קביעת החבות, הינם בין היתר היקף וסוג הפגיעה, העלויות הכרוכות בטיפול בה וההשפעה הכלכלית על הנפגע. ראיות המוכיחות רשלנות מעביד יכולות להגדיל באופן משמעותי את הפיצוי שנפסק. למשל, אם העובד החליק על נוזל שהיה צריך להיות מפונה על ידי צוות התחזוקה, אזי הסיכוי לקביעה שהמעסיק התרשל יגבר.

תפקיד הכיסוי הביטוחי

עסקים רבים בישראל מחזיקים בפוליסות ביטוח לכיסוי חבויות מעבידים או צד ג'. התנאים שנקבעו בפוליסות אלה ממלאים לעתים קרובות תפקיד מכריע בפיצוי הסופי. הפיצוי עשוי להיות מוגבל לתנאים שנקבעו בפוליסות, ולכן חיוני להבינם היטב.

איסוף ראיות הוא המפתח

אחד הכלים החזקים ביותר בארסנל של העובד הוא הראיות המוכיחות את רשלנותו של המעביד. במידה והעובד הנפגע יצליח לספק הוכחה משמעותית לרשלנות המעסיק, אזי יהיה לעובד יותר קל לנהל משא ומתן על תשלום גבוה יותר הן מול המעסיק והן מול המבטחת שלו.

כפי שנדון בהמשך, הבנת זכויותיכם לפיצויים וקבלת הייעוץ המשפטי הנכון הם צעדים חשובים בהבטחת מה שמגיע לכם לאחר תאונת עבודה.

 

הכרת הזכויות לפיצויים בתאונת עבודה

עובדים רבים אינם מודעים למערכת הזכויות העומדת להם בכל הנוגע לפיצויים בעקבות תאונת עבודה. מבחינה משפטית, זכויות אשר מהוות הגנה על העובדים ומבטיחות מתן תמיכה סוציאלית נחוצה בזמנים בהם העובד אינו יכול להתפרנס .

הזכויות לפיצוי במקרה של תאונת עבודה כוללות בין היתר טיפול רפואי, שיקום, החזר הוצאות, תשלום קצבה ע"י המוסד לביטוח הלאומי ואף התאמת דיור במידת הצורך.

 

פיצוי על אובדן שכר והשתכרות עתידית

ראש נזק בולט נוסף הינו פיצוי על אובדן כושר השתכרות לעבר ולעתיד. מדובר לא רק על פיצוי בגין התקופה שבה העובד הנפגע לא יכל לעבוד בגלל הפציעה, אלא גם על אובדן פוטנציאלי של השתכרות עתידית, במיוחד אם התאונה הובילה לנכות צמיתה. היבט זה חיוני במיוחד, שכן הוא משפיע באופן משמעותי על פרנסתו של האדם ועל ביטחונו הכלכלי. 

עובדים מעטים מודעים לכך שהם יכולים להיות זכאים לפיצוי על כאב וסבל, שגם נחשב לראש נזק בר פיצוי.

חשיבות הפנייה לייעוץ משפטי

בהתחשב במורכבות של הנושאים שפורטו לעיל על קצה הלשון, פנייה לייעוץ משפטי מקצועי הינה חיונית. זכויות העובד הנפגע יכולות להשתנות בהתאם לשינויים בחקיקה ובפסיקת בתי המשפט, ולכן, קבלת עזרה מעורך דין המתמחה בדיני הנזיקין ובנזקי גוף בפרט יכולה להשפיע באופן ניכר על גובה הפיצוי.

משרד עורכי הדין שניידר אלכסנדרובסקי - המתמחה בייצוג בתביעות בגין נזקי רכוש ונזקי גוף מול אנשים פרטיים, חברות ביטוח, ביטוח לאומי, משרד הביטחון, לרבות ייצוג והופעה בבתי המשפט, בתי הדין לעבודה, ובוועדות רפואיות לסוגיהן. 

נפגעת בתאונה באשקלון? עו"ד איתן שניידר יילחם עבור הפיצויים המגיעים לך!

תאונה אינה רק אירוע לא נעים, היא עשויה להיות חוויה טראומטית שהשלכותיה ישפיעו על כל תחומי החיים. אין שום סיבה להתמודד עם ההשלכות כאמור לבד. בין אם מדובר בתאונת דרכים, תאונת עבודה או אפילו אירוע בלתי צפוי בבית שהותיר אחריו נזקים, בגין תרחישים אלו יכול ויהיה גורם אחראי שניתן לתבוע ממנו פיצויים. תוצאה חיובית לתובע לעתים קרובות עושה את כל ההבדל בין משבר כלכלי וקושי מהותי לחזור לשגרה ובין בסיס יציב המאפשר לנפגעים להשתקם בנחת.

לאחר תאונה, חשוב לפעול למיצוי זכויות מירבי של הנפגעים. כדי לממש זאת, חשוב לקבל את הייעוץ המתאים. בהמשך נציג כאן את האירועים בהם אין תחליף לסיועו של עורך דין נזקי גוף. כאן, נסביר מדוע כה חשוב להסתייע בעורך דין נזיקין לאחר תאונה ובאילו מקרים יוכל לסייע.

אילו תאונות דורשות סיוע משפטי?

מחברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ועד לגורמים פרטיים וציבוריים אשר תחת תחום אחריותם התרחש האירוע, בדרך כלל קיים גורם המהווה כתובת לתביעת פיצויים לאחר תאונה. הגורם כאמטר לא שש לקחת אחריות ברוב המקרים, משכך ייצוג עורך דין הבקיא בחוק, הפסיקה והתקנות, יכול לעשות את כל ההבדל.

תאונות דרכים

תאונת דרכים היא אחד מסוג התאונות הנפוצים ביותר הדורשים ייצוג משפטי. בין אם נפצעתם כשנהגתם ברכב או בזמן שהסיעו אתכם, חברות הביטוח אמורות לכסות את כלל הנפגעים, כולל הולכי רגל ונפגעי תאונת פגע וברח. עורך הדין יוכל לבחון את הנסיבות שלכם לעומק, לקבוע לאיזה גורם לפנות ולהילחם על מיצוי מלוא הזכויות שלכם לפיצוי כספי משמעותי.

נשיכות כלב

נשיכות כלבים עלולות לגרום לפציעות חמורות ולהשאיר צלקות פיזיות ונפשיות לכל החיים. חשוב לדעת, כי בעל הכלב נושא בחבות מלאה לכל נזק שנגרם על ידי כלבו, גם ללא כל צורך להוכיח כי הוא התרשל בריסון הכלב.

תאונות במרחב הציבורי 

פציעות שהתרחשו ברחוב לרוב נופלות תחת אחריות הרשות המקומית, בעוד שעל תאונות החלקה ונפילות במבנים יישאו בדרך כלל בחבות בעלי המבנה עצמו, בין אם מדובר ברשות ציבורית או בגורם פרטי. עורך דין מומחה בנזקי גוף יסייע לכם לאסוף ראיות ולבנות תיק נגד הגורם האחראי, במידה וישנו.

תאונות עבודה

תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל מסגרת עבודה ועלולות לגרום לפציעות שיפגעו בכושר העבודה שלכם לאורך זמן. כאן, יידרש עבורכם עורך דין נזקי גוף מומחה בדיני הביטוח הלאומי ובעל ניסיון בייצוג בוועדות רפואיות. במידת הצורך, הוא יוכל גם לייצג אתכם בבית הדין לעבודה ככל שהמעסיק אינו משתף פעולה. 

כיצד יכול עורך דין נזקי גוף לסייע?

עורך דין נזיקין מכיר לעומק את כלל הדינים החלים בתחום מומחיותו, פסיקות עדכניות ותקדימים שמאפשרים לו לפתח פתרונות יצירתיים וטיעונים חזקים אל מול התנגדות הנתבעים. עורכי הדין מומחים בנזיקין מכירים לעומק את כלל המורכבויות הכרוכות בניהול תיקי נזקי גוף ויסייעו לכם לאתר עדים מומחים איכותיים, לאסוף ראיות ולבסס תיק חזק. 

לאחר ביסוס חבות הנתבע, עורך הדין ינהל משא ומתן עם חברות הביטוח עבורכם ויקדם הסדר הוגן שיכסה בין היתר, אך לא רק, את ההוצאות הרפואיות שלכם, את אובדן השכר, הכאב והסבל. אם לא ניתן יהיה להגיע להסדר, עורך דין נזיקין ינהל את התיק וייצג אתכם בבית המשפט במשך מלוא ההליך.

עו"ד איתן שניידר מחויב להצלחת התיק שלכם

עו"ד איתן שניידר מביא עמו שנים של ניסיון בתחום הנזיקין ופועל בכל האפיקים כדי להבטיח ייצוג אמין, מקצועי ללא פשרות ועם ייעוץ הזמין לכם באופן מתמיד לכל אורך ההליך. ברגישות, קשב רב ומחויבות לכם לפני הכל, נסלול את הדרך למיצוי הזכויות שלכם. לפרטים נוספים, ניתן להשאיר פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

לייעוץ נוסף מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 08-6551546 או באתר המשרד

bottom of page